söndag 25 september 2011

En tå hit eller dit, sa Etty

Det är mycket nu!

Falcon har jättetråkigt.
 Han har ju liksom aldrig haft nån vidare tuppstatus. När Ramses levde fick han ju hålla sig till Silke med nån eventuell utvikning till dom hönsen Ramses ratade för tillfället.

Nu har Silke dött. Av ålder får vi anta - hon har varit lite svag hela sommaren och behövt hjälp in till natten ibland , sånt som händer när man blir gammal.
Falcon vet inte riktigt vad han ska hitta på.

 Det enda som har fått lite fart på gänget var när duvhöken hälsade på i förra veckan. Som tur är så var enda spåret efter den förskräckelsen att Etty saknar en tå och Viola är kal på en fläck på halsen.

Hur det riktigt gick till är höljt i dunkel för jag var inomhus just då.
Jag tror att Etty kanske räddade Viola med en karatespark men jag är inte säker.
//M

3 kommentarer:

  1. Vill bestämt ha lite bilder på raringarna NU! Helst när Etty tränar på sina karatesprakar för nästkommande attack.

    SvaraRadera
  2. Dom ska få kamma upp sig och borsta tänderna nån dag när solen skiner så ska jag fixa det. //M

    SvaraRadera
  3. Så härligt att du skriver igen, som jag längtat!

    SvaraRadera