lördag 3 september 2011

Lite svinn får man räkna med, sa katten.




Tyra min lilla pärla var försvunnen idag
.
Jag hade varit borta jättelänge och hönsen var på frigång med katten som hönsvakt.

Det går alltid bra, katten håller koll så det inte kommer nåt farligt och tar dom. Emellertid är hon jättegammal och lite tankspridd så när jag kom hem och Tyra saknades så kom hon inte ens ihåg vem Tyra var.

Jaså den lilla skiten, sa hon när jag visat bild på Tyra och talat till henne med hög röst.

När jag nästan hade dödsannonsen färdig så hittade jag henne. Hon hade sparkat loss en bräda i ett av redena och genom det hålet hade hon släpat med sig halm och ägg och bäddat åt sig inne i ett skåp. Där tänkte hon ligga och ruva, sa hon.

Jag blev så glad när jag hittade henne så hon får ligga kvar där ett tag.

                                         Du rör inte äggen!!
//M                                  

2 kommentarer:

  1. PUH! Jag nästan svimmade av fasa, tänk om hon varit DÖÖÖÖD.

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt att den här bloggen kommit igång igen. jag har saknat den jättemycket.

    SvaraRadera