måndag 17 januari 2011

Kan vi inte få nåt annat, sa Ramses

Det är möjligt att jag är lite efter alla andra.
Vi har funderat på ekologisk hönsmat rätt länge. Särskilt den här hösten när det har varit si och så med matrester och hemkokt.

Ett tag funderade jag på att göra nån sorts fröblandning själv men jag har aldrig riktigt fått ändan ur vagnen. Är det förresten nån som har nån bra idé om fröblandning
Idag kom jag äntligen mig för att fråga på hönsmatsaffären om dom hade ekologisk foderblandning - och minsann - det hade dom. Dessutom hade det precis just varit en annan in och frågat så manegen var liksom krattad.

Nu väntar vi med spänning, särskilt Ramses.
//M

2 kommentarer:

  1. Hittade hit av en ren slump och läste ditt inlägg om ekologisk hönsmat.
    Vet du vad det var för märke på den maten? Jag köper Svenska Foders Värp Eko Trygg.
    Jag har precis börjat med höns och startade med 10 st Lohmann men nu har jag även blivit med en Orpingtontupp och hans tre tillhörande hönor.
    Trodde aldrig att jag skulle tycka det var så roligt med höns...

    SvaraRadera
  2. Hej! Hittade din blogg idag, och gud vad jag har skrattat. Funderar starkt på att skaffa höns själv, ska bara bearbeta sambon... ;) Hoppas att det snart kommer fler inlägg, tills dess plöjer jag igenom arkivet med nöje!

    SvaraRadera