måndag 22 augusti 2011

Jag har vaktat dom hela tiden, sa Ture


Jag har varit hönsledig i helgen.

Det är roligt att komma hem. Hönsen har saknat mig säger dom.

Tyra sprang och mötte mig, och hon sprang så hårt att hennes små fötter ibland var högre upp än hennes huvud.
Kochingänget som går och lägger sig tidigt, steg upp från sina pinnar och kom ut för att säga hej.

Lilla Tures mamma var den enda som inte kom ut, hon hade annat att göra och så är vi ju inte så himla bekanta ännu. Men Ture själv han var ute och vaktade Beda, hon är den menlösaste hönan så henne kan han öva sig på att vakta.

Vad gör man med glada höns - jo man ger dom fågelfröblandning för parakiter.
Det skulle resten av familjen få också om dom blev lika glada när jag kommer hem.
//M

1 kommentar:

  1. Jag blir så glad att hönsflocken är tillbaka i etern efter uppehållet. Det gör mig så varm i själen att läsa om alla pullornas (hönshjärnornas?) göranden och låtanden. Mer i den stilen!

    SvaraRadera