måndag 7 juli 2008

Dag 45. Mama B bloggar om stjärnskott

Klara framstår alltmer som den mest lysande stjärnan i vår lilla flock.
Efter att Ramses och Tuttan gått ut genom luckan själva och jag lyft ut lilla Ingeborg, i morse, gick jag in för att fundera på vad jag skulle tillaga för läckerheter till kycklinggänget.
När jag efter ett tag kom ut med delikatesserna på en tallrik och beredde mig på kycklingjakt först och sen utfösning av arg Klara, så visade det sig att den lilla saken hade Klara fixat själv.
Hon och kycklingarna stod och väntade på att få komma in i barnkammarhagen.
Ramses gick med långa steg och bröstet ut och skrockade nöjt, ”tiiiitta på paaappa”, (vi låter honom tro att det är så).
När kycklingarna ooo´at och aaa`at färdigt rusade dom in till sin hage och sin mat och glömde helt bort Ramses.
Som sagt detta med in och utgång har inte lilla Ingeborg lärt sig på snart fyra veckor.
Däremot är hon en djärv upptäckare när dom går fritt.
Idag till exempel tyckte tuppen att dom skulle gå in i en trevlig buske och titta men Ingeborg fick se en trappa i en slänt, dit gick hon. Sen vek hon av från trappan mitt i slänten och där var det så brant så hon rullade ner till Ramses förskräckelse.” Haaa iiinte söööönder ääääggen”, skrek han.
”Meeen kääära duuu, jag slog mig bara i huuuvet” sa Ingeborg när hon kikade över kanten.

- Mama B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar