tisdag 27 maj 2008

Dag 6

Dag 6. (Oficiellt dag 1)
Idag är den första dagen på projektveckan, det är alltså idag som mitt projekt startar. Oficiellt sett alltså. Jag har hört att vissa tjuvstartat - inga namn nämnda.Till att börja med grävde jag ett hål i gräsmattan och hittade sand, den placerades snabbt i 6 nästan identiska hinkar av varierande smutsighetsgrad, detta ska då bli vattnet i hönsens bad. Ungefär som på stenåldern.Sen sågade jag fel 218 gånger när jag skulle såga lister till hönsens reden, resultatet blev sådär. De kommande 3 timmarna ägnades åt att gå runtruntrunt. Sen ägnade jag två timmar åt att bygga ett nytt, större och framförallt snyggare träd åt undulaterna. När min virkesochbyggnadsexpertsamtävenchaufför aka pappa kom hem väntade vi tills 10 minuter före träaffären stängde (för spänningens skull), sen åkte vi mot affären i racerfart och ägnade 45 minuter åt att välja lämpliga plankor till hönsgården.När vi väl kom hem gjorde virkesochbyggnadsexpertsamtävenchaufför skäl för sitt namn och byggde supersnabbt ihop två av delarna till hönsgården. Resten får vänta tills huset är på plats (i morgon kväll alltså).

Att såga är jättejobbigt - speciellt för mig.





















Sektion 1 börjar ta form.






















Sektion 1, ännu lite större















Spika kan jag också (sektion 1)



















Sektion 1 är klaaar!


















Förutom att såga och spika kan jag mäta vinklar.




















Sektion 2 - nästan klar.
(den blev helt klar men det tog jag inte kort på)







(ursäkta bildtexterna, blogspot är omöjligt att förstå sig på när det gäller bilder och liknande, det blir nästan alltid nåt konstigt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar