torsdag 29 maj 2008

Dag 8

Dag 8. Oficiellt dag 3.
Idag var det dags för den fruktade storrengöringen av bipaviljongen. Den är tydligen gjort någon gång på 50 talet och den tycks inte ha blivit städad sen dess (Det enda jag kan säga säkert är att den inte städats på 30 år). Paviljongen har tydligen plats för 10 samhällen, och det måste ha varit 10 väldigt frusna samhällen om man tänker på mängden värmade spån/gräs/bilik/styrox/oidentifierbar sörja som var inklämt under, ovanpå, bredvid och inuti alla lådor som fanns i boden. Förutom allt detta uuunderbara isoleringsmaterial för frusna bin fanns ett tiotal hinkar, gamla spikar, 10 000 getingbon av varierande prisklass och läge, konstiga lådor av alla de slag och annat som jag inte ens vill tänka på vad är.
5 timmar och 15 (!!!!) 150-liters sopsäckar fyllda med isoleringsmaterial senare var boden tömd, vinden nerriven, grejerna utkastade och huset grundligt sopat från tak till golv. Boden är jättefin! Gården bredvid boden är inte jättefin. Faktum är att den knappt syns under alla lådor.
Efter det var mina inre organ så fyllda med 50 år gammalt damm att jag inte kunde följa med och köpa (rådjurs)nät till hönsgården. Som tur var gjorde mina assistenter det åt mig.Efter det tillfrisknade jag lite då vi skulle hälsa på en skojig flock med små snabba höns. När jag kom hem skapades sektion 3 av hönsgården och i morgon kommer min projekthandledare och inspekterar vad jag har för mig. "Synd" att fönstren blev tvättade och skrapade idag, för nu lär jag se oarbetsam ut när han dyker upp. Här jobbas det mest på kvällarna när min virkesexpertbyggarnisse dyker upp.













































































































2 kommentarer:

  1. Jag är jätteimponerad över ditt skolprojekt och i synnerhet att du är så lysande arbetsledare. Tänk om du hade tillgång till fler assistenter på heltid, då skulle du kunna bygga precis vad som helst. Hönsen kommer att få det riktigt fint i sin blå paviljong. Mina snurriga hönor njöt av att få susa omkring i gröngräset. Lycka till med fortsättningen och invigningen av hönspalatset. C

    SvaraRadera
  2. Jodu Carina, den flickan gav ledarskapskurser åt Fidel Castro i tiderna. Det finns en orsak till att jag inte hälsat på de senaste veckorna!

    SvaraRadera