onsdag 28 maj 2008

Dag 7

Dag 7 (oficiellt dag 2) Idaaag var den stora dagen. Dagen vi alla väntat på. Dagen med stort H (jag vet att Dag börjar med D och inte med H (Hdag då eller??) men H som i Hus, Höna, Hönshus och enligt undulaterna H som i Hirs och Undulat - fråga mig inte hur de tänkte där.)
Idag kom äntligen huset (det kanske ni fattat redan, mina ledtrådar är inte direkt diskreta)
När jag med glittrande ögon och dregel i ansiktet stått och stirrat på huset en stund grabbade jag hurtigt tag i en stålborste för att börja skrapa bort den gamla flagnade målfärgen. Under tiden hummande byggnadsochvirkesexperten kunnigt bortifrån sitt hörn och spikade elegant ihop ännu mer av den redan urtjusiga hönsgården. 2 timmar senare var mina skraptag inte alltför hurtiga längre utan snarare förlamat, reumatiskt matta och mina kinder var inte rosigt röda längre utan grönblåfjälliga. Men huset är rätt så träfärgat numer.
Nu har vi slutat för dagen och jag försöker slappna av lite och surfa runt på fågelforum, men nejdå, allt jag hör är fåglarnas förtjusta tjut "hon har blått mjäääääll titta allihopa tittatitta hon är blå i hela huvudet titta på hennes ansikte hon FJÄLLAR!!!"
Jag kanske skulle gå och lägga mig istället...











































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar