fredag 30 maj 2008

Dag 9

Dag 9. Oficiellt dag 4.
En av mina så kallade assistenter och jag har varit och köpt kyckling aka undulatnät idag. Så små små humlekycklingar inte så kunna smita igenom. Eftersom virkesochbyggnadsexperten dessutom fått takstolarna på plats hade vi taklagsöl, fast light verisionen med cola och munkar. Vi skulle trots allt spika nät senare på kvällen, då kunde vi inte vingla runt som yra höns (haha, skämtare där). Efter ett evigt bändande, brottande, svettande, muttrande och krånglande med det finmaskiga kycklingnätet hade vi äntligen fixerat det så det var slätt, jämt och tätt. Att banka upp det beskedliga rådjursnätet kändes som en frisk fläkt i jämförelse. Speciellt för mig eftersom mitt jobb främst var att hålla nätet rakt utan buckor. Hehe. Den 9 juni kommer hönsen. Jag kommer antagligen säga det 100 gånger till innan den 9, det borde jag hinna med.
Hönshönshönshöns.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar