onsdag 3 september 2008

Dag 100. Tupp eller trimmer

Ramses tar hand om både höns och trädgård väldigt föredömligt.



Här har man läst om vad höns ställer till med i blomland och liknande.
Jag känner att det är dags att återupprätta deras dåliga rykte, i varje fall i jämförelse med en make med grästrimmer.
Jag klippte gräset längs min plantbank, längs jordärtsskockorna, längs stormhattarna och dagliljorna. För säkerhets skull.
Jag satte upp en tät spaljé runt om äppelträdsklematisen som höll på att stryka med i fjol.
Jag klippte kanten längs mitt långa land, klappade min franska dragon som klarat sommaren och njöt av lavendeln som har blivit så fin. Det här skulle nog gå bra.
Plats på scen: Man med grästrimmer. Svisch, svisch. ”Men äsch då, nu klippte jag ju av en rosenbuske”.
När den grästrimningen var klar kunde jag konstatera att förutom den nyplanterade rosen, så rök den franska dragonen all världens väg och en del av lavendeln.
Nå ja, det blev ju väldigt fint och ser liksom lite höststädat ut. Fast lite tomt på vissa ställen.
- M

4 kommentarer:

  1. Hahahah... du ser! Det är inte hönsen som förstör trädgården, det är karlarna!!

    SvaraRadera
  2. Det skulle vi kunna prata i timmar om.

    SvaraRadera
  3. Sådana där små rara dvärghöns framfart i trädgården är som en viskning i rymden jämfört med en makes brummande framfart med en trimmer! /Helena

    SvaraRadera
  4. Om det nu bara var trimmen som han far fram med. Är det konstigt att man funderar skrota allt som är bensindrivet i garaget? (*L-)
    /Myggan

    SvaraRadera