söndag 28 september 2008

Dag 125. Aja baja, inte sågen, Ingeborg


Ramses är så klok.
Han vet att om det går en människa utomhus så är det rätt säkert att hålla sig bredvid. Tack vare det har han idag kunnat visa sina hönor hur man reparerar en cykel och hur man drar ut en elkabel från källaren.
Jag lade in de sista golvbitarna i hönshuset och Ingeborg tittade noga hur jag gjorde. När jag spikade gick hon ut för det lät för högt. Däremot tyckte hon att den gula elsågen var mycket snygg och gick flera varv runt den. Det slutade med att jag drog ur stöpseln innan hon fick för sig att provsåga.
-M

3 kommentarer:

  1. När hönsen börjar använda elverktyg är det dags att fundera över hur smarta de egentligen är. ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag säger då det, Ingeborg måste vara något alldeles speciellt intelligent... innan ni vet orden av har hönsen öppnat en verkstad inne i hönshuset :D

    SvaraRadera
  3. Ja det är faktiskt något speciellt med Ingeborg. Henne skulle man kunna lära ett och annat. Verktygen ligger i ett skåp i hönshuset så få se bara om hon inte lyckas snickra till något. I så fall lovar jag lägga upp en bild.

    SvaraRadera